[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Znalazłem coś takiego, czy to o taki komplet pierścieni chodzi do redukowania tych luzów na 5 biegu

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    „”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
    2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””

    rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździło
    Wiec historii ciag dalszy dla potomnych: podjechałem do majstra co podmieniać mi te koła. Mowie mu o zakomenderował różnicy w średnicy kół, mowi ze moze tak byc. Wiec ja ze moze dlatego dają swoje łożyska igiełkowe a on na to ze łożysko nie ma nic do tego by gdyby luz byc na łożysku do brzęczały by na innych biegach tez. Podobno jak zapina sie 5b to zapina sie już to małe kóło ktore jest ponacinane na wałku. Jak dla niego skoro brzezczenie jest tylko po puszczeniu nogi z gazu to raczej to małe koło wpada w wibracje i to ono robi cały bałagan. Wspominałem tez o likwidacji luzu pierścieniami segera, mowi ze to zabezpieczenie ciasno mu weszło i nie ma żadnego luzu. Składania sie do wyjęcie tych kół i zareklamowania ich. Tylko teraz 150 wyjęcie, reklamacja dostanę inne i znowu 150za włożenie nowych. Przestaje mi sie to podobać. Pokombinowałem bym coś ale w razie reklamacji potrzebuje jakas fakturę. Masakra jakas
    Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

    teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    A nie mówiłem

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

    teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Pafigo nic nie mam do opchnięcia. miałem benzyny 5 biegowe w wolnossaku i wiem jak to brzmi na autostradzie ze standardową skrzynią lub bardzo wysoką prędkością. (a już na zupełnym marginesie nawet mając hiper długą skrzynie - trzeba pamiętac o jakim silniku tu mowa, 1.6i bez turbo, 148 Nm i prędkość stała 170 km/h....każda górka tego silnika pewnie przy takich prędkościach - no jednak myślę, że 1.6 nie jest stworzony do takich prędkości, jakiejby skrzyni nie miał. Moc też potrzebna i moment, żeby ją utrzymać bez zamęczania jednostki. moment obrotowy/pojemność - to czynniki, które ułatwiają życie silnikowi w takich jazdach autostradowych, a nie tylko długość skrzyni. Chyba że piszecie tylko o płaskiej A2, albo A1 w stronę morza)

    Marcin chodziło mi o filmik, gdzie kolo popiernicza 160 na seryjnej skrzyni trzymajac 5 tysi - tu chciałbym zobaczyć temp. oleju.

    Nie istotne - nie ma co robić offtopa. Przeróbki skrzyni w 1.6 jak najbardziej rozumiem, bo seryjne są idiotycznie krótkie. Jak jeździcie tak raz w miesiącu po autostradzie jak pisze pafigo i to jeszcze na dłuższej skrzyni, to silnikowi nic nie zrobicie, ale jak widzę czasem firmowe OII 1.6 mpi na autostradzie z prędkością jak ten kolo na filmie, to wiem, że swoim autem by ktoś tak nie jeździł i nie dziwie się, czemu taki silnik potrafi palić olej po niewielkim przebiegu.

    p.s. i żeby nie było, że jestem zielony w temacie jazdy 1.6i 102. Miałem możliwość jeżdzenia autem z tym silnikiem, w lżejszym od OII GIV. Silnik wystarczający do codziennej jazdy, ekonomiczny przy lpg , prosta, dobra konstrukcja, ale nie żaden autostradowiec do prędkośći stałej 170, nawet z najdłuższą skrzynią.
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
    Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

    p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
    Mam czujnik temp oleju przy prędkości ok 140km/H temperatura nie przekraczala 110 C...

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
    Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.
    Nowe tdi to cena z kosmosu....z długą piątką na 0,67, 170 to żadna ekstrawagancja...to były ostatnie chwile na skode pod LPG..(alternatywą był jeszcze seat exo z 1.8T ale cenowo na poziomie) ...a TDI z DFP w mieście to według mnie nienajlepszy pomysł (bo na przykład ktoś ma cykl 5 dni krótkie trasy a raz w miesiacu trasa).

    Mnie się kończy robota, wracam do miasta to tylko montuje 0.74 i szafa gra

    Chyba kolego masz do opchnięcia jakiegoś TDIka

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
    Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

    p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
    Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Jak dla mnie 140km/h wystarczy

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Ja to jeszcze myślę o wygłuszeniu tylnich drzwi i bagażnika...jak to w innym wątku koledzy polecają (maty + pianka) może to zwiększy komfort w trasie bo przy 170 to juz nie tylko silnik huczy ale głównie powietrze dokoła (ale ja latam głównie z boxem )

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Marcin zgadzam się 130-140 i to po zmiamie przełożenia jak piszesz (a nie 160), oczywiście zakres 3,5-4 (max) jest akceptowalny jaknajbardziej, ale powyżej 4, to już rzeź silnika poprostu (nie wspominając o serii skrzyni nawet)
    nawet na tym filmie to słychać, co wkleiłem, gość afon, którego nie drażni ta rzeźna spod maski przez tyle km i trzyma 5 tysi na obrotomierzu na seryjnej skrzyni lecąc 160.
    p.s w OII jest mega krótka ta skrzynia seryjna, nie wiem jaka idea przyświecała takiemu czemuś, że taką skrzynie pchali w ten model. chyba nawet 1.4 16v ma ciut dłuższe przełożenie 5 biegu z tego co pamiętam.
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Rogerunio Zobacz wpis

    Marcin_med czy te koła założone u ciebie podejdą do skrzyni FVF?? Gdzie ich szukać, czy używki to dobre rozwiązanie??
    Wszystko już było napisane w temacie. Polecam od "Antonio" z Allegro

    Zostaw komentarz:


  • Rogerunio
    odpowiedział(a)
    Robiłem wczoraj testy i przy 100km/h miałem u siebie 3000 obrotów

    Zostaw komentarz:


  • Rogerunio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Nie jestem z Warszawy, procedurę robiłem u kumpla w garażu bo ma kanał, zdjęcia są u nie w show room http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bse-lpg/page4
    Marcin_med czy te koła założone u ciebie podejdą do skrzyni FVF?? Gdzie ich szukać, czy używki to dobre rozwiązanie??

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Ja dalej mimo wszystko uważam, że przy budżetowym 1.6 mpi po zmianie przełożenia można stosunkowo komfortowo podróżować nawet po autostradach 130-140 obroty 3,5 do Max 4 tys nie można to przecież porównywać bo do 1.4 tsi bo to inna bajka maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany przy 3.8 tys także luz

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    nowsze auto niż moje poprzednie renówki w benzynie, silnik słychać ciszej przez to, ale to zapewne przez wiek auta, moje były 10 letnie i już trochę miały nalatane.

    Co nie zmienia faktu, że słychać jak silnik się już męczy obrotowo między 4,5 a 5 tysia non stop.
    I tu właśnie wrażliwi słuchowo ludzie nie potrafią tak rżnąć silnika długo - ja np. nie
    Kolo pogina 160 (na seryjnej zapewne skrzyni), bzyczy mu pod maską, jak to ma oleju nie palić? jak ma około ciągle 5 trpm, a ten silnik osiąga około 5,6 trpm max..... niestety remont będzie robił następny właściciel zapewne już lub dolewał olej litrami, jak tak często robi ten kolo - przecież firmowe auto, to można dusić.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    oczywiście, że każdy użytkuje jak chce, co ma piernik do wiatraka
    myślę, że to kwestia wrażliwości słuchu, a nie użytkowania auta jak kto lubi. Myślę, że pojęcie "normalna rozmowa", czy słuchanie radia też może być różne w naszych odczuciach.
    Trzebaby zrobić pomiar dB przy tych 4 tysiach, żeby o faktach rozmawiać.

    p.s. jakoś branie oleju nie ma miejsca w niższych prędkościach obrotowych, i ten silnik generalnie oleju przecież nie bierze jak jest sprawny. to nie 2.0 115 ps, który ma takie tendencje. Poprostu rżnięcie tego silnika ponad 4 tysie na obrotomierzu długofalowo powoduje to spalanie oleju, bo to warunki "lekko przesadzone" dla silnika (tego konkretnego i każdego innego silnika też).
    Jak latałem benzynami do 3,5 na blacie ze skrzynią 5, żadnego oleju nie paliły (oczywiście kiedy motor sprawny), diesel tak samo przy prędkości obrotowej do 3 tysi też nie walnie oleju. To tylko kwestia obrotów silnika wysokich trzymanych długo.
    No ale jak ktoś uważa, że 1.6 mpi nadaje się do latania z obrotami ponad 4 tysiące po autostradach to pali olej

    Oczywiście zrobienie dłuższej skrzyni jest uzasadnione jaknajbardziej w 1.6, bo seryjna jest zbyt przesadnie krótka, nawet jak tylko po krajówkach się jeździ.

    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
    Tak jeszcze hałasu powyżej 4000rpm - jakoś nie zwróciłem na to uwagi; przez 3 godziny normalnie rozmawialiśmy w trakcie jazdy a w drugą stronę to miałem radio włączone
    Ludzie są przyzwyczajeni do hałasu w życiu codziennym. Cisza wprowadza niepokój.

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
    do tego 1.6 MPI zaczyna brac olej.
    No niestety, z tym trzeba się liczyć przy prędkościach autostradowych z tym silnikiem...Kapkę dolałem po ostatnich ~650km po autostradach i eskach.

    Zamieszczone przez dexter23pl Zobacz wpis
    Ja wlewam raz na rok przed zimą za 150-180zł na 360dni
    Zajrzałem w notatki - u mnie 100-150zł max / rok

    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    ak leciałem na pełnym ogniu i pod maksymalne obroty nawet chwilę, to przełączałem na pb no, jednak gaz jest suchy i bardziej "męczy" silnik
    Kazdy jeżdzi i użytkuje auto jak chce. U mnie benzyna tylko przy odpalaniu i w sytuacji, gdy jest pusta butla (sporadycznie).

    Tak jeszcze hałasu powyżej 4000rpm - jakoś nie zwróciłem na to uwagi; przez 3 godziny normalnie rozmawialiśmy w trakcie jazdy a w drugą stronę to miałem radio włączone

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Nie jestem z Warszawy, procedurę robiłem u kumpla w garażu bo ma kanał, zdjęcia są u nie w show room http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bse-lpg/page4
    Ostatnio edytowany przez Marcin_med; 37664.

    Zostaw komentarz:


  • Rogerunio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Ja montowalem wszystko sam więc nie pomogę w tym aspekcie
    A nie podejmiesz się ???

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Rogerunio Zobacz wpis
    Witam kolegow, mam skrzynie FVF przynajmniej tak z wlepki, czy u mnie ta 5 podejdzie. Pejo i Marcin_med mozna prosic o namiary na mechaniira w Wawie?? Dzieki serdeczne
    Ja montowalem wszystko sam więc nie pomogę w tym aspekcie

    Zostaw komentarz:


  • Rogerunio
    odpowiedział(a)
    Witam kolegow, mam skrzynie FVF przynajmniej tak z wlepki, czy u mnie ta 5 podejdzie. Pejo i Marcin_med mozna prosic o namiary na mechaniira w Wawie?? Dzieki serdeczne

    Zostaw komentarz:

Pracuję...